پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

اختتامیه جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها با حضور رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد.

رئیس سازمان صداوسیما هدف اصلی رسانه‌های بیگانه را اختلاف‌افکنی در بین مردم دانست و گفت: ما بایستی با شفاف‌سازی اعتماد مردم را به رسانه ملی بازگردانیم و حاضریم برای رساندن صدای مردم از رسانه ملی هزینه‌های آن را پرداخت کنیم.

به گزارش  آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری تسنیم ،عبدالعلی علی‌عسکری در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها به عملیات روانی 290 شبکه معاند و ضدانقلاب بر علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و این عملیات روانی را در راستای تغییر افکار عمومی و پمپاژ ناامیدی در بین مردم‌ خصوصاً نسل جوان دانست. وی خاطرنشان کرد: امروز کشور آمریکا حدود 21 هزار میلیارد دلار بدهی دارد که این بدهی در حال افزایش است، اما شاهدیم این کشور برای فروپاشی دیگر کشورها نقشه می‌کشد، در حالی‌که این کشور با این وضعیت در حال فروپاشی است.

علی عسکری شفاف‌سازی را از وظایف اصلی رسانه ملی برشمرد و افزود: بایستی مردم از ماهیت رسانه‌های ضدانقلاب مطلع شوند و بدانند که این رسانه‌ها به‌دنبال ویرانی جمهوری اسلامی هستند. رسانه‌های معاند به‌دنبال ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور ما هستند، اما باید بدانند که تاکنون موفق نبوده‌اند و اگر بخواهند به کار خود ادامه دهند سیلی سختی از ملت ایران می‌خورند.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: هدف اصلی رسانه‌های بیگانه اختلاف‌افکنی در بین مردم است و ما بایستی با شفاف‌سازی اعتماد مردم را به رسانه ملی بازگردانیم و حاضریم برای رساندن صدای مردم از رسانه ملی هزینه‌های آن را پرداخت کنیم تا برخی از رسانه‌ها دایه مهربان‌تر از مادر نشوند. رسانه ملی نباید از مواضع خود در بیان مطالبات دور شود. انفعال بزرگترین درد برای رسانه ملی است و برای دوری از انفعال تنها راه انقلابی عمل کردن است.

عسگری با بیان اینکه دشمن به‌دنبال ترویج ناامیدی در بین مردم است، اظهار کرد: باید با ادبیات هنرمندانه امید را در بین مردم ترویج دهیم. بایستی در راستای خواسته‌ها و مطالبات مردم، مطالعات عمیقی در حوزه رسانه صورت بگیرد و این مطالعات در بین نخبگان به بحث گذاشته شود و این امر با کمک مسؤولان محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید در تحقق تحرک اقتصادی مجدانه تلاش کند، عنوان کرد: رسانه ملی باید برای از بین رفتن شغل حساسیت داشته باشد و بدانیم که حمایت از کالای ایرانی برای رونق اقتصادی در کشور یک امر حیاتی است.

علی دارابی در آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها از میزبانی خراسان شمالی در بیست و دومین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم بخش بین‌الملل این جشنواره را با همکاری کشورهای همسایه که تولیدات مشترکی در این زمینه دارند، اضافه کنیم.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در ادامه با ارائه گزارش عملکرد از فعالیت حوزه صدا وسیما در سال گذشته، خاطرنشان کرد: رادیو زیارت برای اولین‌بار با هدف خدمت رسانه در حوزه دین و اخلاق افتتاح شد و همچنین اولین جشنواره ملی پویانمایی در بهار سال‌جاری در همدان برگزار شد و بدهی سالیان طولانی در بخش تولید پویانمایی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: برندسازی، ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها با تولید 120 عنوان برنامه در مراکز استان‌ها، تهیه 120 مستند بلند و کوتاه از مدافعان حرم جهت پخش در هفته دفاع مقدس و تهیه برنامه‌هایی برای گرامیداشت سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بخش از این فعالیت‌ها است.

دارابی از ساخت مستند کارنامه انقلاب در مراکز استان‌ها به‌مناسب چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ساخت این مستند در مراحل پایانی است و همچنین از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام تهیه مستند 40 کوثر است که در این مستند 40 بانوی پیشگام در عرصه‌های مختلف معرفی می‌شود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال برای اولین‌بار 150 شبکه ملی وفراملی فرصتی را برای بیان خدمات جمهوری اسلامی به مسئولان می‌دهد.

 س ح/ س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید